My Photo
Name:
Location: 71350, Kota ,Rembau, Negri Sembilan, Malaysia

Kata Allahyarham SN Usman Awang,seseorang hanya layak di gelar penulis setelah berani menyatakan sikap. Saya, hanyalah seorang penulis kerdil yang cuba-cuba hendak mengikuti jejaknya para sahabat, belum tentu tahu dapat atau tidak. Seorang anak yang cuba-cuba hendak membahagiakan ibunya namun belum pasti sama ada mampu atau tidak. Seorang pendosa yang cuba mencari jalan kembali bertemu tuhan dan berharap-harap agar ada belas Allah mengampunkan dirinya yang banyak berbuat khilaf dan dosa.

Thursday, March 29, 2007

KEMENANGAN SALADIN

Siapakah Saladin?. Saladin yang ingin diceritakan ini adalah Salahuddin Al Ayubi , Salah Al-Din Yusuf ibnu Ayub. Penawan kota Suci Baitul Maqdis. Kisah mengenai Salahuddin telah banyak kali diangkat dari kaca mata barat melalui filem-filem mereka. Kingdom of Heaven yang turut di lakunkan oleh Orlando Bloom juga mengangkat kisah kehebatan Salahuddin ini.

Hari ini, giliran Malaysia pula membawa kisah Salahuddin ke mata dunia dengan kemenangan di Tokyo Big Sight Award di Pesta Anime Antarabangsa Tokyo. Terjadi, seminggu yang sudah. Pada tahun lepas, Saladin memenangi anugerah untuk nada teknologi terbaik di Pesta Kartun dan Animasi Antarabangsa Seoul.

Berita mengenainya ada di Utusan pada hari ini, muka hadapan

Anime ini boleh di lihat previewnya di sini

Tahun ini Pesta Anime Antrabangsa Tokyo meluaskan skop pertandingannya ke seluruh benua Asia pula. Untuk sesiapa yang berminat untuk menyertai pertandingan Anugerah Animax ini, tahun ini tajuknya adalah A Story I Wish to be Animated . (Sebuah kisah yang saya diharap dapat di animasikan.)

Syarat-syarat penyertaannya ada di sini.

Untuk melihat pemenang-pemenang anugerah ini dimasa yang lepas, catatan ada di sini

1 Comments:

Blogger azhar said...

baguslah abg panaharjuna nih..keep us update..

tell us more about..projek "sahabat kole kacang nih"...nampak menarik

7:35 PM  

Post a Comment

<< Home