My Photo
Name:
Location: 71350, Kota ,Rembau, Negri Sembilan, Malaysia

Kata Allahyarham SN Usman Awang,seseorang hanya layak di gelar penulis setelah berani menyatakan sikap. Saya, hanyalah seorang penulis kerdil yang cuba-cuba hendak mengikuti jejaknya para sahabat, belum tentu tahu dapat atau tidak. Seorang anak yang cuba-cuba hendak membahagiakan ibunya namun belum pasti sama ada mampu atau tidak. Seorang pendosa yang cuba mencari jalan kembali bertemu tuhan dan berharap-harap agar ada belas Allah mengampunkan dirinya yang banyak berbuat khilaf dan dosa.

Saturday, July 14, 2007

SENYUM PAGI : CHIM PENG ?

Saya sedang tercari-cari tempat untuk meletak kereta di Seremban pada suatu pagi bila tiba-tiba seorang apek datang menghampiri cermin tempat duduk saya yang terbuka lalu dengan cemas bertanya,

"Encik ah, tanya sikit ah, itu Chimpeng mana ah..?"

"Apa?"Dengar saja nama Chimpeng otak saya sudah mula berfikir yang bukan-bukan. Ah sudah!, masih adakah pengikut komunis pada hari ni?

"Chimpeng, Chimpeng!,saya sudah tanya itu guard ah. Dia cakap sini ada satu Chimpeng." Chimpeng ada ramai?, ah!,sudah. Kacau Malaya kalau macam ini!.

"Sorrylah Apek. Saya tak tau woh. Apa tempat itu Chimpeng?"tanya saya balik. Mahu korek rahsia.

"Aiyah..,itu Chimpeng balu punya..Saya mau pigi angkat wang la."terang apek itu dengan bersungguh-sungguh.

"Tarak tau la boss. Itu kedai ka apa? Along ka?" Saya menduga sendiri, barangkali kedai menjual senapang agaknya!.

"Chimpeng bukan kedai ma, lu itu pun tak tau ah?, itu Chimpeng macam itu Maypeng, Public Peng, RHe Peng!. Itu balu punya Peng.."

Adoi...saya terajang juga apek ni nanti. Buat darah saya mendidih pagi-pagi ini.

Cakaplah CIMB Bank !

1 Comments:

Blogger hani_san said...

ahahhahahaaha
apek...apek...pepagi lagi da wat lawak! apsal nak terajang plak? ko lupa bwk busur & panah ko ker?

10:01 PM  

Post a Comment

<< Home